114
خیاطی
|مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

معرفی انواع کالکشن در طراحی لباس

کالکشن‌ها در صنعتِ مد و فشن به لباس‌هایی می‌گویند که با الهام از یک منبع خاص طراحی می‌شوند. فشن و مد ارتباط زیادی با زمان دارد و اغلبِ لباس‌هایی که امروز مورد پسند عموم قرار دارند، ممکن است یک ماه دیگر جزو لباس‌های محبوب محسوب نشوند. به همین دلیل این صنعت باید به صورت مداوم کالکشن‌های جدیدی را ارائه دهد. طراحی فصلی یکی از روش‌های طراحان و برندهای لباس برای ترغیب افراد به خرید است. البته یک کالکشن می‌تواند شامل لباس، اکسسوری، کفش و یا سایر موارد باشد. در این مطلب قصد داریم انواع کالکشن طراحی لباس را به شما معرفی کنیم.

انواع کالکشن در طراحی لباس

انواع کالکشن

آشنایی با کالکشن‌های مختلف در طراحی لباس به شما این امکان را می‌دهد تا مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید و بتوانید در حرفه خود پیشرفت کنید. انواع کالکشن در طراحی لباس شامل موارد زیر می‌شوند:

1. بریج کالکشن (Bridge Collection)
بریج کالکشن‌ها از پارچه‌های ارزان‌تری به نسبت محصولات طرح اولیه تهیه می‌شوند، با این وجود از نظر ظاهری مشابه همان محصولات هستند. رقابت در این بخش بسیار بالا است؛ چراکه قیمت تمام‌شده لباس، کمتر از قیمتی است که روی برچسب آن وجود دارد و از سوی دیگر از همان اعتبار برند اصلی بهره می‌برد. امروزه تقریبا اغلب برندها دارای یک بریج کالکشن هستند. زمانی که یک طراحِ لباس با کاهش مشتریان خود مواجه می‌شود، با ایجاد یک بریج کالکشن می‌تواند مشتریانی برای محصولات قیمت پایین خود بیابد.
به‌طورکلی، بریج کالکشن‌ها به نوعی زیرمجموعه برندهای معروف به حساب می‌آیند که لباس‌ها را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسانند.

2. کالکشن کپسولی (Capsule Collection)
یکی‌دیگر از انواع کالکشن، کپسولی نام دارد که شامل آیتم‌های اکسسوری و لباس می‌شود. این کالکشن‌ها دارای آیتم‌های کمتری به نسبت کالکشن لباس معمولی هستند و به مدت محدودی نیز عرضه می‌شوند.
ارائه کالکشن‌های جدید در فصل بهار و پاییز است و در فاصله بین این دو، کالکشن‌های کپسولی عرضه می‌شوند تا نام برند را در ذهن مخاطبان ثبت کنند. کالکشن‌های کپسولی شامل آیتم‌هایی هستند که با لباس‌های دیگر به خوبی ست می‌شوند و هیچ وابستگی به ترندها ندارند.

3. ریزورت کالکشن (Resort wear Collection)
ریزورت کالکشن‌ها اغلب برای قشر مرفه طراحی می‌شوند. این لباس‌ها گزینه مناسبی برای سفرهای قشر مرفه به مناطق گرمسیر هستند. علاوه بر این‌ها، دسته‌بندی این لباس‌ها برای سَبک زندگی لوکس نیز مناسب می‌باشد.
از ویژگی‌های محصولات این کالکشن می‌توان به سبکی و راحتی آن‌ها اشاره کرد. همچنین این کالکشن اغلب از رنگ‌های شاد و روشن استفاده می‌کند.

4. دیفیوژن کالکشن (Diffusion Fashion Collection)
یکی‌دیگر از انواع کالکشن، دیفیوژن نام دارد که برای قشر متوسط طراحی می‌شود. با وجود اینکه این کالکشن توسط طراحان معروفی انجام شده است، اما با قیمت متوسط‌تری به بازار ارائه می‌شود. اغلب محصولات این کالکشن‌ها در فروشگاه‌های Targetو H&M به فروش می‌رسند. همچنین ارائه دیفیوژن کالکشن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده است که افراد بیشتری به آن دسترسی داشته باشند.
به طورکلی، دیفیوژن کالکشن به دلیل استفاده از مواد اولیه ارزان و تولید انبوه، محصولات خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از سایر کالکشن‌ها ارائه می‌کند. این کالکشن تلاش می‌کند از هویت برند اصلی بهره ببرد تا مشتریان بیشتری را جذب خود کند. از سوی دیگر، مشتریان این کالکشن نیز می‌توانند با پرداخت بودجه کمتر، نیازهای خود را رفع کنند و محصولات مورد نظرشان را خریداری نمایند.

جمع بندی
در این مطلب به معرفی انواع کالکشن در طراحی لباس پرداختیم. با شناخت کالکشن‌ها در طراحی لباس و بررسی ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید برند مناسب خود را انتخاب کنید و از محصولات آن بهره ببرید. همچنین به عنوان یک طراح لباس و یا خیاط نیز باید با کالکشن‌های مختلف در طراحی لباس آشنا باشید.


تیم نویسندگان نازلیکس

نویسنده: تیم نویسندگان نازلیکس

ما، تیم نویسندگان نازلیکس در اینجا کنار هم هستیم تا سعی کنیم، مطالب آموزشی متنوع در حوزه‌های پرطرف‌دار را برای مخاطبین عزیزمون به زبان ساده آماده کنیم تا در مسیر پیشرفت از اون استفاده کنند.

تاریخ انتشار: 07-05-1403


0%

139 نفر



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

ثبت دیدگاه